.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هوسرانی مردان از كجا ريشه می گيرد؟

از جمله عوامل مؤثر بر رفتارهاي صحيح جنسي، ادب اجتماعي، پايبندي به باورهاي ديني، رعايت معيارهاي اخلاقي، علاقه به طهارت و پاكي خانواده از شر آلودگي ها، عشق به همسر و خانواده و ازدواج بهنگام، اشباع جنسي و … است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي «فردا» و بر اساس مطالعات انجام شده توسط دكتر مجيد ابهري از سوي ديگر رفتارهاي نامناسب جنسي و نيز عرضه و تفاضاي نامشروع مي‏تواند ناشي از عدم ارضاء جنسي و نارضايتي از زندگي زناشويي باشد.

همچنين زياده خواهي و تنوع طلبي هم در تقاضاي نامشروع مردان مؤثر است كه عمدتاً محصول شرايط ذيل است:ـ تغيير ناگهاني پايگاه اجتماعي ـ اقتصادي افراد اعم از زن يا مرد متأهل كه مي‏تواند فرد را به سوي تغيير همسر سوق دهد يا رضايت او را از همسر قانونيش كاهش دهد. در اين شرايط اكثراً تأمين نياز جنسي از راه نامشروع انجام خواهد گرفت.

اين آسيب شناس اجتماعي در خصوص نقش رفتار همسران نيز بيان داشته است : برخي از بانوان به محض تولد اولين فرزند تمام عاطفه و توجه خود را معطوف به فرزند نموده و به نيازها و عواطف همسر خود توجهي ندارند و مرد تشنه محبت را به حال خود رها مي‏كنند. آمار طلاق زنان پس از تولد اولين فرزند گوياي اين حقيقت تلخ است. اين شرايط مسلماً مي‏تواند مرد را به سوي تقاضاهايي خارج از محدودة مشروع سوق دهد.

بر اساس مطالعه دكتر ابهري ، عامل ديگر مؤثر بر اينگونه رفتارهاي نا مناسب آقايان مي تواند برخي عادتهاي بانوان در مسائل ظاهري خود باشد به طوريكه برخي بانوان عادت دارند با لباس و ظاهر بسيار دل آزار در منزل حاضر شوند، اما در هنگام خروج از خانه،بي‏نهايت به ظاهر، آرايش و لباس خود توجه مي‏كنند. از سوي ديگر همسر اين نوع زنان در خارج از خانه بانواني را مي‏بيند كه با لوازم مختلف زيبايي چون لنز رنگي، ناخن مصنوعي، … و ظاهر دلفريب، مرد را مجذوب خود مي‏نمايند و مرد دائماً همسر نامرتب خود را با آنها مقايسه مي‏كند كه اين قياس، اساس اختلافات خانوادگي است.

وي همچنين با تأكيد بر نقش همسر در جلوگيري از انحراف مردان خاطرنشان كرده ؛ عامل ديگر سرد مزاجي زن است كه ركن ركين اختلافات زناشويي است. متأسفانه بعضي از بانوان عليرغم يقين به بيماري خود، درصدد درمان مشكل جنسي و روحي خويش نيستند. زن و مرد بايد توجه كنند كه بي‏اعتنايي به نيازهاي همسر مي‏تواند موجب گرايش به كجرويها و انحرافات و نيز عامل اختلافات و جدايي زوجين باشد.

دكتر مجيد ابهري همچنين يادآور شده است : هوسراني مرد يا تنبيه همسر از طريق بي‏ توجهي و سردي رفتار مي‏تواند فاصله زوجين را بيشتر كرده و بتدريج مرد را به عادت ناپسند تنوع طلبي جنسي سوق دهد و در چنين وضعيتي مرد با دست خويش آشيانه خود را ويران مي‏نمايد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

وحيد 1 آبان 1388
ممنون لطفاً درمورد روانشناسي مشاوره ازدواج و... بيشتر بنوسيد
محمدی 1 آبان 1388
سلام
ریشه هوسرانس مردان در عدم ارضاء کامل در منزل و احساس نیاز به غیر از منزل است والا شما از سر سفره بلند شوید ، هزار سفره رنگین کنند ، شما جا ندارید!!!!!!!!!!!!!
نا شناس 2 آبان 1388
تازمانیکه زن اول مرد راتامین کندهیچ نیازی به زن دوم نیست
من خودم زن دوم مخفیانه دارم چون محبت کردن را بلداست امازن اول ادبیات دهاتی دارد و.....

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.062 seconds.